Η άμεση δημοκρατία του law giver

Απρ 7, 2011 από

Η άμεση δημοκρατία του law giver

Εισαγωγή

Η λαϊκή κυριαρχία είναι πλασματική και η μορφή της Δημοκρατίας που έχουμε, είναι η βιτρίνα μίας διακυβέρνησης η οποία δεν υπηρετεί τον λαό και αυτό μπορεί να το δει ο καθένας αν κρίνει από τα αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει σχεδόν από πάντα και δεν είναι σε καμία περίπτωση τωρινό φαινόμενο. Επίσης το φαινόμενο αυτό, είναι παγκόσμιο.

Αυτό που λείπει από την κακόμοιρη την δημοκρατία για να λειτουργήσει εμφανίζεται μπροστά μας όλη την ώρα και είναι η έλλειψη της αλήθειας και η εξαπάτηση του κοινού. Ίσως σας φαίνεται κουτό αλλά άμα το καλοσκεφτείτε έτσι είναι και θα σας το εξηγήσω απλά.

Κανένας δημόσιος λειτουργός δεν υποχρεούται να απαντήσει σε καμία ερώτηση. Αυτό το συναντάμε στη βουλή, τα υπουργεία, τον υποτιθέμενο έλεγχο των δημοσιογράφων στην εξουσία, μέχρι τα κατώτερα επίπεδα του δημοσίου. Οι απαντήσεις, μπορούν να είναι υπεκφυγές, μπορούν να είναι και ψέματα ή απλή σιγή και αυτό περνάει έτσι. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να μας πει την αλήθεια εκ του αποτελέσματος.

Κανένας δεν τιμωρείται γιατί μας είπε ψέματα. Δοκιμάσατε ποτέ να πείτε ψέματα ή να μην απαντήσετε στο δικαστήριο; Τι κυρώσεις είχατε; Γιατί οι δημόσιοι λειτουργοί είναι στο απυρόβλητο σε σχέση με την αλήθεια;

Προτείνω άμεση δημοκρατία με τον εξής τρόπο και χωρίς την διάλυση των εξουσιών όπως είναι δομημένες σήμερα (δικαστική, εκτελεστική κλπ).

Η άμεση δημοκρατία θα λειτουργήσει σαν ομπρέλα πάνω από όλα τα άλλα με συνταγματική αλλαγή. Η αλήθεια είναι το συστατικό που θα έκανε την άμεση δημοκρατία να δουλέψει πραγματικά για όλους μέσω της συμμετοχής όλων. Η αλήθεια που από εδώ και στο εξής θα την αναφέρω ως η πληροφορία.

Προτείνω λοιπόν ένα σύστημα διακυβέρνησης άμεσης συμμετοχικής δημοκρατίας που θα στηρίζεται σε 2 βασικές αρχές:

Την Αρχή Διαφύλαξης της Ζωής

Την Αρχή της Διάδοσης της Πληροφορίας

Διακυβέρνηση μέσω της Άμεσης Δημοκρατίας και της Συμμετοχής

Η συμμετοχή όλων μας είναι το βασικότερο στοιχείο το οποίο θα διαφυλάξει τις αρχές, ζωή και πληροφορία, και θα κάνει την Άμεση Δημοκρατία να λειτουργήσει μετά την κατάκτηση της. Είναι βασικό να καταλάβουμε ότι η κοινή λογική μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος μας μέσω της συστηματικής συμμετοχής όλων μας σε ένα σύστημα (φόρουμ) στο ιντερνέτ μέσα στο οποίο θα μπορείς να υποβάλλεις ερωτήματα, να προσβάλεις τυχόν αποφάσεις ή απαντήσεις, να ψηφίζεις και να συμμετέχεις σε επιτροπές ελεύθερα. Οι προτάσεις των πολιτών με στόχο το κοινό καλό θα πρέπει να μπαίνουν ελεύθερα από όλους στο σύστημα προς δημόσια συζήτηση, προώθηση και ψήφιση. Ένα τέτοιο σύστημα απαιτεί την συστηματική συμμετοχή όλων των ανθρώπων ώστε και η ευθύνη να είναι διαμοιρασμένη σε όλους. Η απαίτηση για την πληροφορία (αλήθεια), θα μας ελευθερώσει και θα μας απαλλάξει με μαθηματικό τρόπο από όλους εκείνους τους ανθρώπους που δεν λειτουργούν ομαδικά ως προς το σύνολο των ανθρώπων και για το συμφέρον του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Μέσω της συμμετοχής μας η απόκρυψη ή η διαστρέβλωση της πληροφορίας δεν θα είναι πια ανεκτή ή εφικτή. Ίσως να πρέπει να είναι η δεύτερη από τις δύο μοναδικές υποχρεώσεις που πρέπει να έχουμε εμείς οι απλοί πολίτες. Η Συμμετοχή.

Η άλλη υποχρέωση είναι η φορολογία που θα συντηρεί ένα τέτοιο δημόσιο σύστημα διακυβέρνησης που θα στηρίζεται στις δύο βασικές Αρχές: της Ζωής και της Πληροφορίας.

Επιτροπές πολιτών

Θα μπορούσαμε όλοι να συμμετέχουμε σε ένα φόρουμ στο ιντερνέτ στο οποίο να μπορούμε να ασκήσουμε τα δικαιώματα μας στην πληροφορία και παράλληλα να διαφυλάξουμε την άμεση δημοκρατία με την συμμέτοχη μας.

Ο χρήστης που θα έχει μοναδικό user name και θα είναι διασταυρωμένο με την ταυτότητα του, θα κάνει log in και θα μπορεί να συμμετέχει σε οποιοδήποτε διαδικασία .

Θα μπορεί να κρατάει ιστορικό στον υπολογιστή του με ότι υλικό θέλει.

Θα πρέπει να προβλεφθεί, για τα ζητήματα που δεν έχουν συμμετοχή, αυτή να διασφαλίζεται διοχετεύοντας τις αναγκαίες εργασίες ομοιόμορφα σε όλους τους συμμετέχοντες οι οποίοι θα καλούνται να κρίνουν μερικά προεπιλεγμένα θέματα πριν κάνουν την δική τους αναζήτηση και επιλογή. Η αναζήτηση θα μπορεί να γίνει με όλες τις παραμέτρους.

Κάτι άλλο που θα πρέπει να κάνουν οι συμμετέχοντες είναι να μπαίνουν και στον ρόλο του administrator, δηλαδή θα ελέγχουν αν γίνετε σωστή χρήση του (φόρουμ) και θα κρίνουν αν κάποιοι χρήστες χρειάζονται να ενημερωθούν, να επιπληχθούν ή ακόμα και να εξαιρεθούν αν κάνουν κακή ή και εκ του πονηρού κακή χρήση.

Αρχή διάδοσης της πληροφορίας – πληροφορία

(Η πληροφορία ή αλήθεια είναι εκείνη που θα μας ελευθερώσει. Αυτό δεν είναι μια υπόσχεση αλλά μια πραγματοποιήσιμη ιδέα).

Βάση της Αρχής της Πληροφορίας, όλοι οι άνθρωποι θα έχουμε το δικαίωμα στην απεριόριστη δωρεάν μόρφωση την οποία θα χρηματοδοτούμε μέσω της φορολογίας. Οι λειτουργοί αυτού του συστήματος θα εκλέγονται από τους πολίτες βάση των προσόντων τους και θα υπόκεινται στην υποχρέωση να απαντάνε σε οποιαδήποτε ερώτηση πολίτη, βάση της υποχρέωσης που θα έχουν από την Αρχή Διάδοσης της Πληροφορίας. Την ίδια υποχρέωση θα έχουν όλοι οι δημόσιοι λειτουργοί σε όλες τις θέσεις που μπορεί να απαιτούν οι ανάγκες μίας διακυβέρνησης που θα στηρίζεται στην άμεση δημοκρατία και θα υπάγεται στις αρχές τις ζωής και της πληροφορίας. Σύμφωνα λοιπόν με την Αρχή της Πληροφορίας ο δημόσιος λειτουργός θα είναι υποχρεωμένος να απαντάει στην δημόσια ερώτηση του πολίτη εντός εικοσιτετραώρου, δημόσια, γραπτώς, σε δύο σκέλη:

Α. απάντηση

Β. αιτιολογία

Οι δημόσιοι λειτουργοί θα μπορούν να διατηρούν βοηθητικό προσωπικό, όσο χρειάζεται, για την έγκαιρη διεκπεραίωση της υποχρέωσης τους αυτής. Οι δημόσιοι λειτουργοί θα έχουν ασφαλώς τα ίδια δικαιώματα με τους πολίτες άρα θα μπορούν και αυτοί να θέτουν δημόσια ερωτήματα σε συναδέλφους τους. Η απάντηση θα κρίνεται από τον πολίτη ο οποίος μπορεί:

Α. Να την δεχτεί ως αληθή.

Β. Θα μπορεί να την προσβάλει ως μη συμμορφούμενη με την Αρχή της Ζωής ή της Πληροφορίας ή και των δύο.

Τότε (Β) θα συνέρχονται επιτροπές πολιτών στις οποίες θα μπορεί να συμμετέχει οποιοσδήποτε πολίτης εκτός δημόσιων λειτουργών και η συμμετοχή θα είναι απεριόριστη. Οι επιτροπές θα αποφασίζουν για το εάν η απάντηση είναι :

1.αληθής

2.επαρκώς αιτιολογημένη

3.συμμορφούμενη με την Αρχή της Πληροφορίας, οπότε πρέπει να είναι και αληθής και επαρκώς αιτιολογημένη

4.συμμορφούμενη με την Αρχή της Ζωής.

Αν ο πολίτης εξαρχής βρει την απάντηση αληθή ή αν οι επιτροπές αποφανθούν θετικά(ναι) και στις τέσσερις παραπάνω παραμέτρους, τότε η Αρχή της Πληροφορίας θα έχει λειτουργήσει προς όφελος του συνόλου και ο δημόσιος λειτουργός παραμένει στην θέση του.

Αν όμως έχουμε έστω και ένα όχι, τότε:

A.Ο δημόσιος λειτουργός θα καθαιρείται και θα δικάζεται από επιτροπές πολιτών οι οποίες και θα αποφανθούν για την τιμωρία σε φυλάκιση ή απλή καθαίρεση του.

β. Αυτομάτως η ερώτηση του πολίτη θα μεταβιβάζεται με κλήρο σε άλλο δημόσιο λειτουργό ο οποίος θα υποχρεούται να δώσει απάντηση στο ερώτημα.

Επιπλέον, όλα τα σχετικά στοιχεία που μπορούν να προσκομιστούν από οποιοδήποτε, θα εξετάζονται από επιτροπές πολιτών.

Οι απαντήσεις των δημόσιων λειτουργών θα μπορούν να προσβάλλονται από όλους τους πολίτες ανά πάσα στιγμή.

Η παραπομπή σε προηγούμενη απάντηση μπορεί να προσβληθεί κατόπιν αιτιολόγησης, της οποίας η εγκυρότητα θα κρίνεται πάλι από επιτροπή πολιτών.

Αρχή διαφύλαξης της ζωήςΖωή

Η ζωή είναι το βασικότερο αγαθό που έχουμε. Μέσω της Αρχής της Ζωής θα πρέπει να εξασφαλίζεται η διατήρησή της, η ποιότητά της και η επέκταση των ορίων της. Η ζωή θα πρέπει να διαφυλάσσεται 100% μέσω της θεσμοθετημένης απεριόριστης και ελεύθερης πρόσβασης όλων προς τους επιστημονικούς τομείς της ιατρικής και της γεννετικής στο ανώτερό τους επίπεδο. Εννοώ ελεύθερη δωρεάν περίθαλψη στο ανώτατο της επίπεδο, σε περίπτωση που δεν είναι σαφές ο όρος πρόσβαση . Δεν θα πρέπει για κανέναν λόγο να θανατώνεται κανένας άνθρωπος. Κανένας μεμονωμένος άνθρωπος, κράτος, εξουσία, οργανισμός, εταιρία ή οποιοσδήποτε δεν θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να θανατώνει άνθρωπο για κανέναν λόγο. Η έρευνα και η υλοποίηση των δομών της Αρχής της Ζωής θα χρηματοδοτείται από την φορολογία και θα είναι τελείως ανεξάρτητη από οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα .

Βάση της Αρχής της Ζωής θα πρέπει να υπάρχουν και οι λειτουργοί αυτής, οι οποίοι θα εκλέγονται από όλους βάση των προσόντων τους, οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί και θα υπόκεινται και στις δύο Αρχές . Τι είδους προσόντα για οποιαδήποτε δημόσια θέση θα καθορίζουν πάλι επιτροπές πολιτών.

Επίβλεψη – Βαθμολόγηση

Είναι σημαντικό να προστατεύσουμε ένα σύστημα από πιθανές εσκεμμένες αλλοιώσεις . Οι εσκεμμένες αλλοιώσεις στην άμεση δημοκρατία μπορούν να διακριθούν σε 2 κατηγορίες:

α. τεχνολογικές αλλοιώσεις από χάκερς και

β. εναρμονισμένες πρακτικές από χρήστες που ενεργούν σαν ομάδα κατά του συνόλου .

Οι πολίτες που θα συμμετέχουν θα έχουν έναν πρωταρχικό σκοπό, την αποκάλυψη των χρήσιμων πληροφοριών για την κοινωνία και βάσει αυτού του σκοπού θα πρέπει να βαθμολογούν και να βαθμολογούνται. Όλες οι ενέργειες στο σύστημα on line, θα μπορούν να δέχονται μία ψήφο αποδοχής ή απόρριψης από κάθε χρήστη .

Αν για παράδειγμα γίνει μία ερώτηση σε έναν δημόσιο λειτουργό μόνο και μόνο για να εκτεθεί η ιδιωτική του ζωή και οι πληροφορίες που βγαίνουν στην επιφάνεια δεν έχουν καμία χρησιμότητα, τότε όλοι οφείλουμε να αξιολογήσουμε αρνητικά την ερώτηση.

Ο κάθε χρήστης έχει το δικαίωμα να σχολιάζει όσες φορές θέλει, ότι θέλει. Τα σχόλια αξιολογούνται ακριβώς με την ίδια λογική.

Αν κάποιος χρήστης δεν θέλει να σχολιάζει επώνυμα, έχει την δυνατότητα να το κάνει, με τον δικό του λογαριασμό και οι συνέπιες κακής χρήσης παραμένουν οι ίδιες. Η αξιολόγηση γίνεται και αθροίζει τις αξιολογήσεις από κάθε είδους δραστηριότητα μέσα στο σύστημα.

κανόνες χρήσης του on line συστήματος

ΚΑΝΟΝΕΣ ΧΡΗΣΤΩΝ

κανόνας 01 όνομα χρήστη

Κάθε χρήστης έχει 1 μοναδικό (user name) όνομα χρήστη, που είναι το ονοματεπώνυμο του και πρέπει να συμπληρώνεται από ένα πρόθεμα ή συμπληρωματικό στοιχείο ώστε να είναι μοναδικό. Κάθε χρήστης έχει έναν κωδικό. Ο χρήστης θα ταφτοποιείται από το σύστημα από τα βιομετρικά του στοιχεία. Ωστόσο ο χρήστης έχει την επιλογή να προβαίνει σε ενέργειες με το όνομα χρήστη ή με ένα ψευδώνυμο που θα διαλέξει όταν γραφτεί και δεν αλλάζει. Οι βαθμολογίες του κάθε χρήστη είναι συνολικές και για τις δύο περιπτώσεις. Το ψευδώνυμο του κάθε χρήστη είναι μυστικό από όλους τους άλλους. Όταν χρησιμοποιείται υπάρχει η ένδειξη ότι είναι ψευδώνυμο. Κάθε ψευδώνυμο πρέπει να είναι μοναδικό.

κανόνας 02 συνέπειες κακής χρήσης

Όταν ένας χρήστης έχει πολύ χαμηλή βαθμολογία, κάτω του 50%, θα καλείται να διαβάσει ενημερωτικά κείμενα για την άμεση δημοκρατία. Επίσης θα μπαίνει σε προγράμματα ενημέρωσης .

κανόνας 03 θέματα χαμηλού ενδιαφέροντος – προκαθορισμένες εργασίες

Όλοι οι χρήστες θα πρέπει να επιλέγουν και να συμμετέχουν πλήρως σε μία από τις α. β. γ. ενότητες προκαθορισμένων εργασιών, κάθε 24 ώρο, που θα τους εμφανίζεται ανάλογα με την βαθμολογία τους και ανάλογα με την διαθεσιμότητα σε προκαθορισμένες εργασίες , έτσι ώστε να τους επιτραπεί να κάνουν την δική τους αναζήτηση και επιλογή δράσης μέσα στο σύστημα.

Οι ενότητες προκαθορισμένων εργασιών είναι οι εξής :

α. θέματα χαμηλού ενδιαφέροντος (υποχρεωτικό από 0 ως 100% βαθμολογίας ανάλογα με την διαθεσιμότητα )

β. προγράμματα ενημέρωσης (υποχρεωτικό) (από 0 ως 50%)

γ. εργασίες επίβλεψης (administrator) (υποχρεωτικό από 75% έως 100%)

δ. εθελοντικές εργασίες ή περισσότερα θέματα χαμηλού ενδιαφέροντος (προαιρετικό)

Για να έχει τα λιγότερα πιθανά θέματα χαμηλού ενδιαφέροντος κάποιος χρήσης θα πρέπει να είναι έχει όσο το δυνατόν υψηλότερη βαθμολογία , ενώ από 50% και κάτω υπάρχει η υποχρέωση για περισσότερη συμμετοχή προκειμένου να ανέβει η βαθμολογία, θα δίνεται  +1% για κάθε πλήρη συμμετοχή σε κάθε ενότητα των προκαθορισμένων εκτός από την ενότητα δ. εθελοντικές εργασίες.

Οι χρήστες με υψηλότερη βαθμολογία θα έχουν προτεραιότητα απαλλαγής από θέματα χαμηλού ενδιαφέροντος .

κανόνας 04 – μέσος όρος απαντήσεων πλειοψηφίας

Αν ο μέσος όρος του χρήστη στις απαντήσεις που δίνει σε ψηφοφορίες είναι σε ποσοστό πάνω του 50% αντίθετες ως προς τα αποτελέσματα, τότε χάνει ένα πόντο αυτόματα από το σύστημα. Η σύγκριση γίνεται από το σύστημα κάθε 24ώρο και συμπεριλαμβάνονται τα θέματα που έχουν κλείσει.

κανόνας 05 Αξιολόγηση όλων των ενεργειών των χρηστών από τους χρήστες

Ο κάθε χρήστης μπορεί να ψηφίσει θετικά ή αρνητικά όλες τις δράσεις των άλλων χρηστών από μία φορά, με αιτιολογία, δηλαδή το σκεπτικό της εκάστοτε αξιολόγησης που είναι αποκάλυψη των χρήσιμων πληροφοριών για το σύνολο.

Η κάθε αξιολόγηση γίνετε και αυτή διαθέσιμη για αξιολόγηση .

10 θετικοί ψήφοι = +1%

10 αρνητικοί ψήφοι = -1%

κανόνας 06

Ο σχολιασμός είναι ανοικτός και ελεύθερος για κάθε ενέργεια σε όποιο χρόνο και για όσες φορές το επιθυμεί ο κάθε χρήστης , η διαφορά είναι ότι ενώ μπορείς να σχολιάσεις όσες φορές θέλεις μία δράση, δεν μπορείς να την υπέρ/κατά ψηφίσεις πάνω από μία φορά. Όμως κάθε σχολιασμός είναι μία δράση από μόνος του οπότε και εκτεθειμένος στην αξιολόγηση των άλλων.

Κανόνας 07

Πλην των προκαθορισμένων εργασιών, από 10 συμμετοχές σε ψηφοφορίες και πάνω ο κάθε χρήστης κερδίζει 1%

κανόνας 08 μη συμμετοχή σε προκαθορισμένες εργασίες

Για κάθε 24ωρο που δεν γίνονται οι προκαθορισμένες εργασίες κάθε χρήστη, αυτός θα χάνει 1%.

κανόνας 09 ιστορικό

Το ιστορικό των ενεργειών των χρηστών θα είναι δημόσιο και θα εμφανίζεται στην λίστα με τα ονόματα.

Η βαθμολογία του κάθε πολίτη θα είναι δημόσια και θα ανανεώνεται μία φορά το 24ωρο από το σύστημα στις 12 το βράδυ. Θα είναι συνολική για τις επώνυμες ενέργειες και για αυτές με ψευδώνυμο.

Οι ενέργειες που έγιναν με το ψευδώνυμο θα είναι δημόσιες αλλά θα εμφανίζονται στις λίστες με τα ψευδώνυμα χωρίς βαθμολογία.

Δεν θα υπάρχει τρόπος ταυτοποίησης των ψευδωνύμων.

κατάλογος ενεργειών χρηστών

α. συμμετοχή σε ψηφοφορίες που αφορούν:

1. προσβολές απαντήσεων δημόσιων λειτουργών ως μη αληθών

2. προσβολές ετεροχρονισμένων απαντήσεων με αιτιολογία

3. προτάσεις νομοσχεδίων ή και οποιασδήποτε πρότασης

περισσότερες ψηφοφορίες μπορούν να προταθούν από τους συμμετέχοντες

β. Υποβολή ερώτησης σε δημόσιο λειτουργό

γ. Υποβολή πρότασης νόμου ή άλλης

δ. σχολιασμός και βαθμολόγηση ενεργών χρηστών

ε. προσβολή της απάντησης από ερώτηση που υπέβαλε ο ίδιος χρήστης στον δημόσιο λειτουργό

ζ. Δημιουργία επιτροπής και ανοιχτής ομάδας εργασίας πολιτών (forum)

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

κανόνας 10 Όριο χαμηλής συμμετοχής

από 50% συμμετοχή και κάτω το θέμα ή η ψηφοφορία παρατείνεται για άλλο ένα 24ώρο. Αυτά είναι τα θέματα που θα διαμοιράζονται τυχαία σε όλους, είναι τα θέματα χαμηλού ενδιαφέροντος από τις προκαθορισμένες εργασίες.

κανόνας 11 κλείσιμο θεμάτων

Κάθε θέμα κλείνει σε 24 ώρες από την δημιουργία τους και οι αυτόματες βαθμολογίες δίνονται από το σύστημα με το κλείσιμο. Σε περίπτωση μη συμμετοχής, το θέμα παίρνει παράταση άλλο ένα 24ωρο και η βαθμολογία προσμετράται αλλά δίνεται με το κλείσιμο του θέματος.

Πηγή: http://www.florabox.gr

Σχετικά άρθρα

Ετικέτες

Μοιράσου το


Copyright © 2014-2019. All Rights Reserved.